Egyéb

Hidratáció

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

 

Dehidratáltság? Hidratáció az egészségért

Mindenkiben felmerül a kérdés mikor meghallja ezt a szót, hogy vajon mit jelent és miért fontos szervezetünk számára a hidratáció. Miért mondták a suliban, hogy igyál vizet, lehetőleg ne üdítőt…

Minden kétséget kizárólag igazat mondtak, ugyanis: tudományos tény, hogy a testtömegünk több mint 60%-a víz. A legfontosabb szerveink pl.: a szívünk és az agyunk közel 78%-a tartalmaz vizet. Ezért rendkívül lényeges, hogy sok vizet igyunk. Főleg aktívan sportolóknál – akik edzésenként akár 2liter vizet is veszíthetnek- igaz az, hogy a folyadék pótlása elengedhetetlen.

Az élelmiszerek és a hidratáció kapcsolata

Általában nem számoljuk bele a napi vízfogyasztásunkba, hogy mennyi folyadékot vittünk be étkezéssel a szervezetünkbe. Normál esetben minden olyan élelmiszer növeli hidratáltságunkat, mint például a zöldségek, gyümölcsök, levesek. Tehát érdemes figyelemmel kísérnünk az aznapi menünk összetételét, hogy vajon elégséges-e számunkra.

hidratáció

Vajon mennyi vízre van szükségünk a megfelelő hidratáció eléréséhez?

Ahhoz, hogy kiegyensúlyozott víz háztartásunk legyen kb. 2-2,5 liter vízre van szükségünk naponta. Persze hozzá kell tennem, hogy emberenként, nemenként ezenkívül életkor és egészségügyi állapottól függően változik a mennyiség. Ám, egy dolog biztos, hogy a normál fizikai és kémiai folyamatok ellátásához szükséges mennyiség alá nem szabad menni.  Testünk szinte mindegyik biokémiai folyamatánál szerepet játszik a bennünk lévő víz. Már 1-2%-os dehidratáltság is okozhat fejfájást, dekoncentrációt.

A hidratáció minősége, avagy Mit érdemes fogyasztanunk?!

Manapság már rengeteg ásványvíz márka kínálja termékeit számunkra. De vajon ugyanolyan jó mindegyik, vagy az ár növekedésével a minőség is nő? Erre a kérdésre nehéz választ adni. Vannak kutatások, amik azt mutatják, hogy a középkategóriás ásványvizek szinte semmiben nem jobbak a legolcsóbbaknál, csak egyszerűen többet fordítanak marketingre, így drágábbak. Ezért, úgy gondolom, hogy ne a víz ára legyen mérvadó, hanem az oldott ásványanyag összetétele és a kémhatása.  Tehát érdemes kicsit utána olvasnunk- céljainktól függően-, hogy az életvitelünknek megfelelő vizet válasszunk.

Hidratáció az egészséges bőrért

A napi folyadék bevitel biztosításával sokat tehetünk bőrünk rugalmasságáért. Érdemes odafigyelni arra, hogy óránként igyunk vizet.(Hangsúlyozom vizet!) Tudom, nehéz betartani, de szerintem megéri oda figyelni magunkra. A víz képes feltölteni a bőrt, így rugalmasabb, fiatalosabb lesz. A megfelelő hidratáció legalább annyira fontos, mint a vitamin bevitel a bőr szempontjából. Hiszen az egészséges feszes bőr jobban ellenáll a betegségeknek, mint a repedezett és dehidratált felület.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.