Egyéb

Regeneráció

Regeneráció
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Regeneráció – Érezted már, hogy nem megy úgy az edzés, jó lenne pihenni, esetleg aludnál inkább? Vagy tegnap még ment ma már nem az igazi?? Ha igen akkor jó helyen jársz a cikk olvasásával. Az alábbiakban összegyűjtöttem neked, amit tudnod kellhet, mielőtt túl tolod magad!

Miért szükséges a pihenés, a regeneráció?

A regeneráció a szervezetünk egyik legfontosabb folyamata. Ennek hiányában csökken az izmaid terhelhetősége, gyengül az immunrendszered valamint fogékonyabb leszel a betegségekre, sérülésekre.

Ezen indokok egyike is már elég lenne egy magára valamit is adó testépítőnek, sportolónak arra, hogy megfontolja, mi a tuti az izmainak. Érdemes figyelnünk magunkra, mert amit, úgy gondolunk, hogy még belefér, az lehet, hogy túledzéssel járhat izmaink szempontjából. Több oda figyeléssel nagyobb teljesítményt érhetünk el. Hála az égnek, mindenki kiválaszthatja a számára megfelelőt.

Ezek szerint vannak változatai a regenerációs folyamatoknak?

A jó hír, hogy: -Igen! Van!

Az aktív és passzív regeneráció

Ne felejtsük el, hogy a feltöltődés-regeneráció nem egy versenysport! Itt mindenki győztes, aki úgy dönt edzés mellett igényesen támogatja a szervezetét. Mértéke nem ismert, csak az előnye!

Aktív formaként ismert a nyújtás, a kocogás illetve a kis súlyos gyakorlatok. Ezek előnye, hogy nem terhelnek, hanem a vérkeringés megemelésével növelni tudod a regeneráció szintjét a szervezetedben.

A passzív regeneráció már ugye egy külső tényezőt feltételez. Ezekből a tényezőkből gyűjtöttem párat: kompressziós harisnya, szauna, 10-20 percnyi jeges fürdő, masszázs, SMR hengerek használata, stb.

Regenerációt segítő egyéb javaslatok

Kerüld a stresszt! – Ezt nem is mondhatnám szebben!

Hagyd el a stimulánsokat, főleg az energiaitalokat.

Amit ajánlok!!!

Pihentető aerob edzés:

Óriási tévhit, hogy az izomlázra még erősebben rá kell dolgozni. Hülyékre ne halgass! Az izomlázért nagyobb mértékben felelősek az edzés közben kialakuló mikrosérülések. Erőteljes “rágyúrás” fokozza a sérülés esélyét.

A regeneráció egyik legfontosabb része a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás!

Figyelem! Nem csak izom kell a jó munkához és teljesítményhez. Szükség van az idegeidre is. Ha egy mód van rá akkor a TV nézést is kerüld a lefekvés előtti órában, mert felpörgeti az idegrendszered!

Aktív szellemi regeneráció

Hát igen! Pár éve még nagyokat pislogott volna a sportoló az alábbiakon, de ma már mindenki számára elfogadott és bevált időtöltéseknek számítanak.

Például: jóga, meditáció, de hasznos a vizualizáció, az autogén-tréning és bizonyos stresszoldási technikákat is bevethetsz.

Hidroterápia: A víz erős regenerációs tulajdonságokkal bír, így hideg-meleg váltózuhannyal az ereket is edzheted és rugalmassá teheted. A hideg víz hatására az erek összehúzódnak, a melegre pedig megnyílnak.

Az étkezés

NA ez egy kényes téma!

És mélyen nem is mennék bele, mert rengeteg féle irányzat létezik ahhoz, hogy jó formában, egészségesen élhess és edz. A lényeg, hogy ne koplalj, ha sportolsz!! A regeneráció alapja a tápanyagutánpótlás…Ehhez nálunk mindent meg fogtok találni!:)

Ám leírtam pár útmutatásul szolgáló adatot:

Hidratálás (napi 2-4 liter) és fehérjefogyasztás (1.5-2 gramm / testsúlykilogramm), valamint az ásványi sók pótlása.

Ami a táplálékkiegészítőket illeti, ha sportsz, az alábbiakat érdemes szedned:

  • multivitamin
  • gyors felszívódású edzés utáni fehérje (növényi proteint javaslok, mert könnyebben emészthető)
  • edzés után gyors felszívódású szénhidrát

Ami még ajánlott izom regeneráció szempontjából: 

  • C-vitamin (edzés előtt és után is)
  • kreatin (tri-kreatin és malát) – a kreatin hidratálja az izmokat, a sejten belülre vonzza a vizet
  • omega-3 zsírsav – e gyulladáscsökkentő hatóanyagot főként a halolajban és a lenmagolajban található meg
  • L-karnitin – segítségével javul az izmok nitrogén egyensúlya és fokozódik a fehérjebevitelük
  • króm
  • BCAA és glutamin – meggátolják az edzés utáni izomlebontó (katabolikus) folyamatokat
  • taurin – segíti a fehérjeszintézist
  • magnézium – izomgörcsök ellen
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük