Egyéb

Zsírégetés, a többség álma

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

A zsírégetés egy olyan varázsszó, ami az emberek többségének a fejében rendszeresen ott motoszkál. Még ha nem is folyamatosan, akkor is minimum egyszer előbukkan naponta, mikor nagy szakértelemmel és kritikusan méregetjük magunkat a fürdőszobai tükör előtt.

Van akinek alapból szüksége van némi zsírvesztésre, mert genetikusan úgy van beállva a szervezete, hogy úgy raktározza a feles kilókat, mintha muszáj lenne. Mások céllal, mondjuk sport érdekektől vezérelve óhajtanak versenysúlyba kerülni. Ez nehezebb is, mert azokat az utolsó pár dekákat már alig-alig akarja kiadni a kezéből a testünk. A lényeg szinte mindig a következő: hogyan tudunk a legkevesebb szenvedéssel a leghatékonyabban megszabadulni a feleslegesnek ítélt zsírraktárainktól.

Létezik-e lemondások nélküli zsírégetés?

Nagyon szívesen mondanám, hogy van nekünk egy olyan csodaszerünk (itt kapható), amiből ha naponta beveszünk 3×2 tablettát, akkor 3000 kalória és nulla mozgás mellett is  csak úgy olvad rólunk a zsír. Mi több, még hetente egy nagy sütizés is simán beleférhet, meg egy szombat esti mozi egy 1,5 literes popcornnal. Jól hangzik, ugye!?

Ez bizony kecsegtető lenne mindannyiunk számára, és mi sem tagadjuk, hogy rendesen ráugranánk erre cuccra. De sajnálattal kell közölnöm, hogy bármennyire is tudomány a tudomány, egyelőre itt még nem járunk. Nincsenek lemondások nélküli csodakapszulák és varázsitalok a repertoárban, bármennyire is ezt sugallják a reklámok. Persze azért nem reménytelen a dolog, csak egy kicsit másképp hangzik.

zsírégetés

Testünk a zsírégetés visszatartó ereje

Az emberi test alapvetően nem egy nagy zsírégető természet. Szebben megfogalmazva: egyáltalán nem áll szándékában a meglévő zsírt elégetni. Sőt, inkább áldozza fel a nehezen megszerzett izomzatunkat az elkeseredett koplalás oltárán, mint hogy egy gramm zsírtól is megszabaduljon. Alapvetően ezt kell tudatosítanunk, ha arról álmodozunk, hogy leadunk pár kilót. Ezekért az eredményekért tenni is kell.

Van-e egyáltalán zsírégető és gyorsabb zsírégetés?

Természetesen van. Ha nem lenne, egyáltalán nem létezne verseny ebben az iparágban, és nem kapkodnák el a boltok polcairól a jól bevált termékeket. Az ami mégis másképpen hangzik a csodaszer verzióhoz képest, hogy ezek segíteni hivatottak a mi zsírégető munkánkat. És itt a “mi munkánkon” van a hangsúly.

De hogyan is működik a dolog? A testünk gyakorlatilag olyan makacsul ragaszkodik a felhalmozott, és folyamatosan gyűjtögetett zsírkészletünkhöz, hogy akár mennyire is nem eszünk, nem hajlandó tőle megszabadulni. Tehát most már ki kell mondani, hogy a nem evés nem megoldás erre a problémakörre. Hiába eszünk napi kétszer egy falat abonettet egy evőkanál joghurttal és iszunk mellé üres kávét literszámra, annak nem sok eredménye lesz egy jó kis gyomorvérzésen kívül. Ezen felül sikeresen fel fogja élni a szervezet az izmok nagy hányadát, és a várva várt feszesebb alkat is elmarad. Nekünk, akik ténylegesen “formába” akarunk kerülni más a végcél. Ehhez viszont pár alapvető dolgot érdemes megérteni.

Ezt érdemes tudnunk, mielőtt jön a nagy zsírégetés

Egyes számú alapszabály, amit már az előbb említettünk, hogy a nemevés az nem egyenlő azzal, hogy zsírégetés. Ez sokkal inkább azzal lesz egyenlő, hogy önkínzás, igen, egy jól végig szenvedett sanyargatása a szervezetnek. Ezzel semmilyen célt nem valósítunk meg, ha az alakunk és egészségünk rendbetétele az általunk áhított állapot. Kerüljük ezt a viselkedést, nincs éhezés és koplalás, bárki is állítja nekünk, hogy ez nagyon jól működik.

Ebből következik, hogy rendesen kell táplálkoznunk, mitöbb, ha eddig  már valamennyire ezt is tettük, akkor még ennél is rendesebben. Mit is értünk ez alatt? Ezentúl oda kell figyelnünk a tápanyagok megfelelő bevitelére és el kell felejteni a nassolásszerű “táplálkozást”. Új, rendezett étkezési szokásokat kell bevezetnünk. Igenis számolni kell a napi bevitt kalória mennyiséget, porciózni kell a napszakoknak megfelelő ételt, nehogy kizuhanjunk az elhatározásunkból. Oda kell figyelnünk, hogy a tápanyagok összetétele zsírégetésére ösztönözze a makacs szervezetet. Itt pedig a kulcsszó: kalóriadeficit.

Zsírégetés és kalóriák

A kalóriadeficit a mi varázsszavunk, ha a fent említett rendszer beállt. Magyarán több kalóriát kell felhasználnunk, mint amennyit a nap folyamán magunkhoz veszünk. Ezzel tudjuk úgy alakítani a dolgokat, hogy a szervezetünk rá legyen (úgymond) kényszerítve, hogy a zsírraktárainkat használja az energia pótlására.

Ehhez az szükségeltetik, hogy csökkentsük a bevitt szénhidrát mennyiséget az étrendünkben. Szóval nem is a zsírt, mint azt elsőre gondolnánk. Persze ez nem jelenti azt, hogy este egy-két karaj zsírosdeszka azért belefér. Nem, de a zsír teljes megvonása több baj forrása, mint hogy bármi jót is eredményezne. Számunkra pedig az egészséges testalkat elérése a lényeg.  Így hát úgy kell alakítani a táplálkozásunkat,  hogy az energiaként szolgáló szénhidrátraktár kiürítése után a szervezet a zsírhoz nyúljon tartalékul.

Azonban ott van az izomzat, amit szívesebben áldoz be a test, mint a leadni kívánt párnáinkat. Itt jön a képbe a fehérje gazdag táplálkozás, hogy meg tudjuk óvni azt az izomzatot, amit simán feldolgozna a szervezetünk, ha hagynánk neki. És ehhez nem kell testépítőnek lenni.

Zsírégetés és emberi test

Alapvetően azt, hogy az emberi test hogyan néz ki, azt mindenképpen az izomzatunk határozza meg. Az izmok építőkövei pedig a fehérjék. Ezért úgy kell alakítanunk az étrendünket, hogy abban megfelelően kapjon hangsúlyt a fehérje bevitel. Tehát mindenképpen meglegyen az izomzat megóvásához szükséges napi mennyiség. Most nagyjából azt mondhatjuk, hogy ez az érték az adott diéta alatt legyen körülbelül 1,2-1,5 gramm per testsúlykilogramm. Ez már a különböző források átlagait véve is elegendő kell, hogy legyen ahhoz, hogy ne izomból kezdjük el a fogyást.

Miután nem koplalásról van szó, így máris sorolhatjuk, hogy mit érdemes ilyenkor nagyobb mennyiségben fogyasztanunk. Sovány húsok, főleg marha, csirke, pulyka és hal, illetve tojás, valamint zsírszegény tejtermékek. Ez utóbbit azért módjával.

Persze ezek mellé szükségünk lesz szénhidrátokra is, mert azok teljes megvonása szintén nem zsírégetés. Ha a hatékony oldalát akarjuk megfogni a dolgoknak, akkor sok-sok zöldség fogyasztását javasoljuk köret gyanánt. Ennyi. Se kenyér, se rizs, se tészta, se zab. Ez a legcélravezetőbb módszer, amivel a test végül a zsírraktárainkat fogja energia fedezetül használni.

Kiegészítésnek mindenképp ajánljuk a prémium minőségű fehérjeporokat, amelyek alacsony kalória mellett jó adag fehérje bevitelt tesznek lehetővé. Plusz még az is nagyon hasznos lehet, hogy egy-egy shake-kel egy étkezést simán ki is tudunk váltani. Arra azonban mindig figyeljünk, hogy a megfelelően jó minőségű terméket válasszuk, és ne döntsünk az olcsóbb és gyenge minőségűek mellett. Komoly csalódásoktól fog megkímélni minket az a pár ezer forint plusz.

Milyen mozgást kell végeznünk, hogy beinduljon a zsírégetés?

Természetesen a mozgás teljes mértékben elengedhetetlen, ahhoz hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát. Ezért aztán még most szeretnénk leszögezni, hogy senki sem fog zsírégetést véghez vinni a  kanapéból tévét nézve valami tizenpárezerforintos rengőövvel a derekán. Nem valószínű. Az, hogy ezzel mind a mai napig emberek millióit etetik meg, semmi mást nem bizonyít, mint hogy nem szeretünk tenni a macerásabb és melósabb dolgokért. A zsírégetés pedig az, nincs mese, ez nem megy le olyan könnyen, mint ahogy feljött.

Most pedig ismét jön egy újabb csavaros trükk. Nem minden mozgás megfelelő a zsírégetés megindításához. Ugyanis a szervezet kizárólag az alacsonyabb intenzitású mozgásokhoz képes energiaforrásként alkalmazni a zsírt. Így egy abszolút ideális esetben, aerob mozgást végezve, nagyjából 45 perc edzés elegendő ahhoz, hogy a szervezet a kis mennyiségű szénhidrátkészlet felhasználása után elkezdje égetni a zsírraktárainkat az energia pótlására. A legjobb ilyen mozgásfajták főleg a lábizomzatot igénybe vevő tevékenységek, tehát gyaloglás, lassú futás (kocogás), lépcsőzés, kerékpározás, satöbbi. Ezt mindenképpen érdemes kiegészíteni súlyzós edzéssel, hogy karban tudjuk tartani az izmainkat is, és hogy hatékonyabbá tegyük a zsírégetést. Ez egy garantált recept, ha a diétánk is rendben van.

Zsírégetők a zsírégetés hatákonyságáért

A zsírégetők nem attól tettek szert olyan nagy közkedveltségre, mert a semmit tevés romantikája mellett is gyalulják a zsírt az emberekről. Nem, ez egy tévhit. A zsírégetés kemény munka. A legtöbb ilyen termék, mind a zsír szállításában, felhasználásának serkentésében és a zsírégetés folyamatának hatékonyabbá tételében játszik kulcsszerepet. Így aztán azt mindenképpen érdemes elmondanunk, hogy ezek kombinált használata egy megfelelő diétával és mozgással a siker valódi kulcsai.

zsírégetés

Manapság már nagyon széles palettáról válogathatunk a különböző nagyhírű gyártók hatékonyabbnál hatékonyabb termékei közül. Itt se felejtsük el, hogy a jobb minőség mindig garancia is, hogy nem valami kutyult ócskaságot veszünk magunkhoz minden áldott nap, felesleges pénzt kidobva ezzel az ablakon.

Mivel a leghatékonyabb a zsírégetés?

Termogenikus kapszulákat gyakorlatilag minden fontosabb, névvel bíró gyártó forgalmaz a zsírégetést kitűző alanyok legnagyobb örömére. Ezek által több kalóriát lesz képes elégetni a szervezet, és így hamarabb át is tud állni  a zsír feldolgozására. További előnyt jelent, hogy legtöbbje fokozza az aktivitást, így kivédve a szénhidrát megvonása okozta “levertséget”, illetve csökkenti az étvágyunkat is. Gyakori összetevők a zöldkávé, a chili, zöld tea kivonat. Napi használatra ajánlott.

Az L-karnitin az egyik leggyakrabban használt italként fogyasztandó termék a zsírégetésben tevékenyen résztvevő szerek palettáján. Az L-karnitin nem csak hogy priorizálja a zsírt mint energiaforrást a szervezetünk számára, de plusz energiával is megajándékozza az embert. Miután kellemes ízesítésekben kapható a különböző prémium gyártók kínálatában, így nem véletlenül a sportolók és zsírt égetők egyik nagy kedvence. A likvid állag továbbá nagyban felgyorsítja a felszívódást, és ezzel a kívánt folyamat beindítását is. Edzésekhez mindenképp ajánlott.

A HCA a másik nagyon sokat alkalmazott készítmény, amelynek áldásos tevékenysége mindenkinek kedvet csinál a zsírégetést választók körében. A HCA ugyanis nem engedi, hogy a zsír elraktározódjon. Magyarán, még mielőtt a bevitt zsírt a szervezet gondosan elpakolná az általa kiválasztott helyekre, a HCA a segítségünkre siet és megköti a zsírt, majd távozásra készteti. Nem véletlen, hogy azok számára a legnépszerűbb, akik néha-néha beiktatnak egy-egy csaló napot is. A termék adagolását a gyártó javaslata alapján ajánljuk.

A CLA szintén a slágerjáratos termékek egyik nagy ásza. Különlegességét és fontosságát az adja, hogy mindamellett, hogy serkenti a szervezet zsírjainak anyagcseréjét, hozzájuttat a nélkülözhetetlen esszenciális zsírsavakhoz. Így óvja meg a szervezetünket attól a vészhelyzeti állapottól, amit az alacsony zsírbevitel okozhat. Mindenképpen ott a helye a repertoárunkban, még ha nem is óhajtjuk napi rendszerességgel szedni.

Zsírégetők alkalmazása, ahogy azt a zsírégetés megkívánja

Talán így a hosszas sorok olvasása után mindenki számára világossá vált, hogy mit jelent az, hogy zsírégetés, és mik kellenek hozzá. Sorolhatjuk is. Legfőképp kitartás kell és megfelelő étrend. Ezt kiegészítjük a jó minőségű zsírégetőkkel, és a rendszeres és alacsony intenzitású mozgással. Így valóban minden álmunk valóra fog válni az alakformálásunkkal kapcsolatban.

Persze azt tudjuk, hogy ez nem tűnik olyan egyszerűnek, mint a rengőöv a fotelben a kedvenc sorozatunk alatt. De ez mindenképp használ. Az pedig egyszerűen nem.

A zsírégetők remek segítőtársaink lesznek az mínuszok jelentette úton, és minden leadott grammunkban szerepet fognak játszani, mert mi is úgy akarjuk. Csak egy elhatározás kell és semmi más. Nem olyan bonyolult és nehéz ez, mint ahogy az elsőre hangzik. Csak kicsit más rendszer, mint amit eddig megszokhattunk.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.